International samarbejde

På Skørping Skole arbejder vi på flere fronter med den internationale dimension fx med deltagelse i Erasmus+ projekter, med brevudveksling i sprogfagene og med tydeliggørelse af vores internationale arbejder - dels med billedcollager og opslag på sociale medier. Vi har gennem årene samarbejdet med skoler fx i Kina, Frankrig, Italien, Serbien, Tyskland, Polen, Spanien, Portugal og Estland. Nogle samarbejder stopper, fordi projektet, vi havde sammen, slutter og nye samarbejder opstår.

I skoleåret 2023-24 har vi flere projekter i gang:

"Forest in the future" - et 1 årigt samarbejde med Gymnasium am Rittersberg, Frankfurt, Tyskland. 20 elever, fra primært 7. årgang deltager i dette projekt, hvor fokus bl.a. er på "grøn rejse" - altså man rejser enten med bus eller tog. Der vil være besøg i både Danmark og Tyskland, og eleverne indkvarteres privat.

"What's beautiful about our country" - et 1 årigt projekt med skoler fra hhv. Spanien og Estland. Samarbejdet er for en mindre gruppe elever fra 8. og 9. årgang. Danske elever har besøgt de to lande i løbet af efteråret 2023, og i foråret 2024 får vi besøg - dog kun fra Spanien. Besøgene har fokus på landenes skønhed og muligheder på netop det tidspunkt, man besøger hinanden. Eleverne er privat indkvarteret.

Det nyeste projekt er et samarbejde med det walisiske udvekslingsprogram "Taith". Her deltager elever fra 5. årgang. Fokus er udeskole, og her har Skørping Skole gode muligheder for at vise, hvordan vi bruger udeområdet og eksterne undervisere.

BesøgDe franske elever, der var på besøg i foråret 2015