Chromebooks

Chromebook1 Chromebook2 Chromebook3

Rebild Kommune vedtog sommeren 2013 en IT-strategiplan. I følge denne plan udstyres alle elever på mellemtrinnet (4.-6.årgang) i kommunen med en chromebook. Skørping Skole har valgt, at dette tilbud gælder fra 1. årgang, og alle skolens elever er nu udstyret med en chromebook, på nær 0. årgang. En chromebook er en lille bærbar enhed, som udelukkende er cloudbaseret.

Google apps for Education er implementeret som læringsplatform på skolen, og udlevering af netop en chromebook understøtter denne læringsplatfom og understøtter brugen af cloud computing - dvs. at alt skolearbejde foregår "i skyen" og ikke på chromebooken.

Chromebooken er elevens arbejdsredskab så længe eleven går på skolen. Når eleven udskrives, skal udstyret og eventuelt tilbehør tilbageleveres. Eleven kan bruge udstyret både i skolen og i fritiden.

Eleven/forældrene har ansvaret for udstyret. Det vil sige, at bevidst skade på eller tyveri af udstyret skal betales af forældrene eller af forældrenes forsikring.