Sundhedspolitik

Sundhed1Sundhed2Sundhed3

Sundhedspolitik for Skørping Skole:

Elever, forældre og skolens ansatte skal samarbejde om at leve op til folkeskolens formål. Det er af væsentlig betydning, at børn, forældre og skolens ansatte i dette samarbejde skærper opmærksomheden på sund kost, hygiejne, motion og gode fysiske rammer, fordi det har stor indflydelse på præmisserne for det enkelte barns læring.

Derfor skal denne sundhedspolitik være et dynamisk værktøj for vore bestræbelser på at skabe de mest optimale betingelser for børnenes læring på Skørping Skole.

Derfor har vi:

• En madordning med Aarestrup Forsamlingshus og Bagtanker.

• Dagligt udleveringssted med Boden

• Fokus på at skabe de mest optimale rammer for idrætsundervisningen

• Fokus på efteruddannelse i forhold til indsatsområdet natur og udeliv/udeskole

• Attraktive bevægelsesmiljøer - Drøn på Skolegården

• En naturbase

• Vandkølere i hovedbygning, lilleskole, SFO1 og SFO2

• Køleskabe til madpakkerne

• Udeordning for indskolingen

Derfor forventer vi,

• At forældrene tager ansvar for, at børnene møder veludhvilede i skolen, og at der

er taget hånd om, at børnene får sund mad i løbet af skoledagen enten i form af

madpakke eller bestilling i skolens madordning.

• At børnene tager ansvar for, at spise den medbragte eller bestilte mad hver dag, og

at børnene i løbet af skoledagen kommer ud og får frisk luft.

• At skolens ansatte tager ansvar for, at der i hele skolens dagligdag er fokus på

sund kost, motion og gode fysiske rammer som en naturlig del af undervisningen.